torsdag 21 oktober 2010

Hoppsan!


Följande scenario hände under gårdagen...

Claes ska åka hem från skolan, när han kommer dit mc´n brukar stå... är den borta!!?? Skolan ligger i samma hus som security (El Gounas "polis"). Han springer dit, uppjagad och ropar:

- Min motorcykel är stulen!!

- Vad säger du, är den stulen?!! (brott existerar mer eller mindre inte i El Gouna) ropar securityn och ropar genast ut till alla sina kollegor "Blå Hammer stulen från bla bla...." De tar sin uppgift på största allvar och stor aktivitet råder.
,
- Claes börjar då fundera på vad som kan ha hänt och kommer då att tänka på att han med några elever på fm varit till moskén och sedan parkerat mc´n vid affären... Djävlar... Du herr konstapel... jag kom just på att jag har parkerat min mc borta vid Bestway, den är inte stulen...
,
/Tjing!

3 kommentarer:

  1. Ursäkta men jag skrattar fortfarande, jösses, vilken skojig man du har ...eller vad tycker han själv :)Kram kram

    SvaraRadera
  2. Huuuur kul som helst!!! Underbart.

    SvaraRadera
  3. Detta kan väl ändå inte vara ett släktdrag, även om farfar glömde hunden Tussan på Tempo i julhandeln och anmälde henne stulen, det är ju faktiskt 60 år sedan!

    SvaraRadera