fredag 30 juli 2010

Kusinträff dag 1


Ligger här i husvagnen, regnet smattrar på taket och mina älsklingar sover. Jag lyssnar på Jill Johnsons "Sommarprogram", jag gillar hennes musik och har alltid tyckt att hon verkar så himla schysst och gullig och efter att snart ha lyssnat på hela hennes program, så är jag säker på det!! Lyssna på det du med, men ta fram en packe näsdukar först... ;)
.
Dagen blev inte riktigt som vi tänkt oss, regnet öste ner när vi vaknade, så det blev ingen cykeltur ner på stan som vi planerat, det fick bli bilen istället. Jag har varit i Örebro flera gånger nu men aldrig nere på stan, vilket blev dagens "mission". Det lyckades vi visserligen med men vi hade ju tänkt att vara lite kulturella oxå och besöka Wadköping, promenera i Stadsparken m.m. I stället blev det mest shopping och försök till att gömma oss för regnet som envisades med att ösa ner hela tiden vi var där. Jag kan dock konstatera att Örebro är jättemysigt och har massor att erbjuda, jag kan varmt rekommendera allFeta att åka hit ett par, tre dagar.
.
När vi kom tillbaka till Karlslunds Herrgård där Claes faster Gertie och Totten bor i ett av husen, hade kusin Niklas, Nettan och Lin kommit och likaså Bertil och Eva. Lite senare kom även kusin Annika, Peter, Amelia, August och Thea, nu var vi alla samlade! Idag var det Niklas och Nettans tur att stå för maten, vilken var suverän som alltid. En del av oss tog en sen kvällspromenad innan vi hoppade i säng för att göra oss redo för morgondagens äventyr... Boda Borg!
,
Ps. Klicka på fotot för större bild! Ds.
,
/Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar