fredag 9 juli 2010

På väg mot nya äventyr



Igår skildes våra vägar och familjen Leckborn for hem till Kode och vi for norrut mot Öland för nya äventyr tillsammans med familjen Malm. Innan vi åkte åt olika håll så gjorde vi Sverker till viljes och åkte till Kåseberga och Ales stenar, hur han har tjatat, ha ha!! ;) Fantastisk natur och historiska vingslag! På väg ner till hamnen så träffade vi på en familj som gick i samma föräldragrupp som oss när vi väntade Engla, hur kul som helst!
.
Efter lunchen åkte vi och hälsade min kära vän Kerstin och hennes fina familj. Kerstin och jag jobbade tillsammans på Svenska Turist Föreningen i Stockholm mellan 1989 och 1993. Sedan några år tillbaka driver hon och maken "Lisagården" som ligger i Glemmingebro här på Österlen. Ett jättemysigt ställe med både butik, loppis och café - det får ni inte missa när ni åker till Österlen!
.
/Tjing!

2 kommentarer:

  1. Vilken bloggerska du blivit vännen! Härliga fotomontage gör du också...undra när jag ska hinna komma ikapp :)

    Sverker är nöjd med sitt Ale Stenar, det kan jag lova och det var en mysig avslutning på våra dagar tycker jag....

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med Kerstin, till och med jag kände igen henne!
    Kramisar mor

    SvaraRadera