onsdag 12 januari 2011

Tonfisk


Snart dags för sängen... har avnjutit en härlig måltid på altanen med familjen, kusin Niklas och Charlotte. Claes gjorde heta räkor till förrätt. Till varmrätt blev det stekt tonfisk, ugnsstekta grönsaker och paprikasås, mums!! Stekt eller grillad tonfisk är min nya favvo, jisses så gott det är!! 2-3 minuter på ena sidan och så ca 1 minut på den andra, den ska vara nästan rå i mitten... smakar som en blandning av fisk och ljust kött. Sååå gott!! Till efterrätt färska jordgubbar.
-
Efter middagen spelade jag, Claes och Charlotte "Lingon, lådvin och långkalsonger", ett underhållande spel om att bete sig "typiskt svenskt". Det visade sig att jag var minst svensk och Claes mest, så kan det gå!! :)
m
Charlotte och jag, har som sagt hängt på Club House idag, där vi solade, badade och brände oss lite... Imorgon tror jag vi ska ta oss till Moods, som ligger nere i marinan.
,
/Tjing!

1 kommentar:

  1. Ja, grillad tonfisk var verkligen gott! Kramis Iréne

    SvaraRadera