fredag 12 november 2010

På äventyr, dag 3









.





Här kommer sista delen från vår resa... I och med att vi inte tillbringade någon tid på campen igår när det var ljust, så fick vi utforska och se oss omkring när vi vaknat. Jag gick runt bland kolonialtälten och tittade ut över bergen och kände mig som om jag var med i "Den engelska patienten" eller någon annan film. Vi får en intressant pratstund med ägaren och grundaren medan Engla stiftar bekanskap med en man från USA som lär henne spela marimba.

Efter frukost tackar vi för oss och åker till El Quolan, ytterligare några mil söderut, där en man startat en restaurang på stranden. Vi stannar i några timmar och solar och badar, barnen samlar skräp och bygger och leker dagen lång. Vattnet är turkost blått och sanden kritvit, vilket fantastiskt ställe! Vid 16-tiden på em packar vi in oss i minibussen och börjar vår resa tillbaka till El Gouna, som vi når vid 22-tiden. Barnen håller låda ända till Hurghada där de somnar gott, när det endast återstår 2 mil utav 45... Tack älskade Claes, Malva, Engla, Bertil, Eva, Josefin, Samuel och Gabriel för en mycket minnesvärd resa!

Ps. Kom ihåg att du kan klicka på fotot för att se det i större format. Ds.

/Kärlek!

1 kommentar:

  1. Vilka underbara bilder, ser helt fantastiskt ut!
    Här hemma har vi haft årets första snö storm, jätte mysigt! Inte alls, sen blev jag inspirerad av dig och din fasta, så nu har jag fastat ihop med min man i 5 dagar! Imorgon ska vi få äta lite igen! Trevlig helg på er Caina & co..

    SvaraRadera